Stappenplan Algemeen

Wat kunt u verwachten als u Van Niekerk Financiële Planning inschakelt? Onderstaand stappenplan maakt de werkwijze inzichtelijk:

1 - Oriëntatiefase

  • Vraagstelling klant duidelijk krijgen
  • Traject bespreken
  • Kosten van het advies bespreken
  • Wensen duidelijk krijgen
  • Dienstverleningsdocument doornemen

2 - Inventarisatiefase

  • Duidelijk krijgen van kennis en ervaring, financiële positie, doelstellingen en risicobereidheid
  • Informeren over de mogelijkheden
  • Gespreksverslag maken

3 - Analyse

  • In kaart brengen wat de risico’s zijn

4 - Advies

  • Vergelijking maken van de voorwaarden, premies en offertes en advies opstellen
  • Tussentijds contact over het advies en 2e afspraak, antwoorden op openstaande vragen
  • Advies met de motivering daarvan bespreken
  • Advies vastleggen, de aanvraag invullen, deze versturen en een mogelijke keuring regelen
  • Status volgen en polis controleren
  • Invoeren gegevens klant in CRM pakket

5 - Nazorg

  • Eventuele wijzigingen in de doelstelling, financiële positie en risicobereidheid aanpassen in het advies
  • Product- en/of premiewijzigingen van de verzekeraar aan de klant communiceren
  • Vragen van de klant beantwoorden
  • Een mogelijke claim of schade begeleiden richting de verzekeraar
  • 1x per jaar telefonische afstemming